Kulturkajen i Skælskør skaber kultur på havnen.

 

Udstillingshuse bestilles på Skælskør Bykontor, Algade 11,

tlf. 30363066, info@bykontoret.dk

Bliv kundemagnet på KULTURKAJEN

Du præsenterer en ide eller et produkt, når du udstiller i de små røde huse på havnen i Skælskør. Se her hvordan du får kunder og aktivitet omkring dit produkt med effektiv markedsføring.

 

Blikfang

Det gælder om at sætte store ting ud på fortorvet, så folk på lang afstand kan se, at der sker noget. Nysgerrigheden skal vækkes på lang afstand. Tal med kunderne uden for huset, så man på lang afstand kan se, at "der trækkes folk til". Går du ind i en tom cafe, eller vælger du et sted med mennesker og stemning?

Foromtale

I god tid før du udstiller, sender du et nyhedsbrev ud til hele dit netværk. Beskriv hvad du udstiller, hvorfor du arbejder med dette - vedhæft så nogle gode fotos med dig og dine produkter. På Facebook beder du dine venner om at dele nyheden om at du udstiller på Kulturkajen.

 Avisomtale trækker mange kunder til. Send nyhedsbrevet til de lokale aviser, da det er vigtigt at de skriver om dig før du udstiller, så omtalen kan trække kunder til.

Ring til venner og bekendte og inviter dem til at besøge dig på udstillingen. Aftal dag og tidspunkt med så mange, at du hele tiden har besøg.

Markedsføring før du udstiller er bedst - formålet er jo at få besøgende i huset.

 

 

Arbejdende værksted

Folk vil underholdes - de vil se, hvordan du fremstiller dine ting. Gør derfor din udstilling til et arbejdende værksted. Hvis du kan inddrage publikum i din aktivitet er det ekstra godt. Det er f.eks. let at lave maleværksted. konkurrencer aktiverer også tilskuerne.

Gør udstillingen stor

Huset er lille, men det er arealet omkring det, der er dit bedste udstillingsrum. Medbring dine personlige udstillingsrekvisitter - forskellighed er tiltrækkende. Her er temaet grønt. Folk skal kunne se noget nyt hver uge. Når du lukker, sætter du alle rekvisitter ind i huset for natten.

Lav udstillingsplancer

Når du udstiller, skal du tænke som en prof. Få lavet nogele plancer med fotos, der beskriver dine produkter og arbejdsprocesser. Mange firmaer fremstilliger udstillingsmateriale billigt - søg på skilte, bannere og bildørsmagnetskilte. Betragt dette som en effektiv reklame.

Tag hele familen med

Om lørdagen er der ekstra liv, så skal der mere betjening på. Brug familie og venner til at sælge for dig. Ofte kan andre sælge varen bedre end dig selv. Gør opholdet på Kulturkajen til en familieudflugt.

Inviter besøgende ind i huset

Hvis du sidder og gemmer dig inde i huset, er der kun få, der tør komme ind til dig. Gå selv ud på fortorvet og tal med folk, om det du har og kan. Start "smal talk" - folk køber, hvis de kan lide at tale med dig. Fortæl begejstret om det, du laver. Vis det hele i huset og spørg så kunden: "Hvad kan du bedst lide"?

Giv smagsprøver

Folk er vilde med smagsprøver. Vil du selv købe noget, du ikke har smagt? Lav især tilbud til børn - "hvis du tager barnet i hånden, får du moderen med". 

Hvis du er behandler, kan lidt massage og zoneterapi også være en smagsprøve. Du kan også give prøvebehandling mod betaling - luk gerne døren imens, så det bliver intimt.

Bevar kontakten til kunderne

Lav en konkurrence, hvor en af dine ting kan vindes. For at være med skal kunden svare på 3 spørgsmål og afgive sin Email, så du kan meddele vinder i næste nyhedsbrev. På den måde får du et kundekartotek, som du bruger næste gang du skal udstille. Hvis en kunde er interesseret i dit produkt, så er det vigtigere, at du får kundens adresse end at du giver din. Du skal blot aftale, at du kontakter vedkommende senere.

Bestil hus i god tid

Husene udlånes efter "først til mølle" pricippet. På havnen sker der meget i sommerperioden. Hvis du vælger en uge med andre arrangementer, vil du få flere besøgende. Vælg hurtigt den bedste uge. Husene kan i princippet anvendes hele året, hvis du er indeforstået med, at der ikke er opvarmning.

Hjemmeside fra e-hjemmeside.dk